Egy határozott kézfogás, egy elegáns öltözék és egy kiváló bizonyítvány valamikor elég volt a jó első benyomáshoz. Ma már azonban ennél sokkal többre van szükségünk, ha azt akarjuk, hogy jó benyomást keltsünk és emlékezzenek ránk.

Ma már bárki ismertté válhat. Egy Facebook, Tiktok vagy más közösségi média felület bőven elég ahhoz, hogy sokan megismerjék a nevünket. De nem csak ezt teszi könnyebbé az internet széleskörű elterjedése, hanem azt is, hogy valós időben tárgyaljunk a nemzetközi ügyfeleinkkel.

Ezek azok a dolgok, amik miatt ma különösen fontos a personal brand. Ha szolgáltató, esetleg szakértői vállalkozó vagy, akkor ott kell lenned a közösségi médiában, saját honlappal kell rendelkezned, vagyis meg kell jelenned az emberek előtt.

Ne feledd! A personal branded akkor is épül, ha te nem építed.

Miért nem veszed inkább a kezedbe az irányítást, és alakítod olyanra, amit büszkén vállalsz?

Hogyan fogj hozzá? Ehhez hoztunk ma 5 hasznos tippet!

1. Ismerd meg önmagad, találd meg erősségeidet és válj a témád szakértőjévé!

Gondold végig, hogy pontosan ki vagy, és miből áll majd a márkád, vagyis milyen üzenetet szeretnél közvetíteni. Használj olyan szavakat, amelyek önazonosak veled, vagyis, ha neked fontos, hogy meghallgass másokat, akkor használd az empatikus kifejezést, vagy ha te szívesen belevágsz új dolgokba, akkor nyugodtan jellemezd magad vállalkozószelleműként. A lényeg, hogy amit magadról állítasz igaz legyen.

Ha ez megvan, akkor az erősségeid kiemelésével válj a témád szakértőjévé. Kutass, olvass és gyűjtsd az információkat azért, hogy biztos tudással rendelkezhess, és magabiztosan segíthess a célcsoportodon.

2. Alakítsd ki az online jelenlétedet!

Ha valaki valamilyen témában információt keres, akkor először a Google keresőjébe üti be a problémáját. A legtöbb ember így működik. Nincs ez másképp akkor sem, ha szakértőt keresünk.

Törekedj arra, hogy a témádban megkerülhetetlen legyél! Publikálj, vezess blogot, jelenj meg a közösségi média felületeken, érdd el, hogy ha valaki rád keres, akkor minőségi tartalmat találjon.

Ehhez ne felejtsd el következetesen használni a nevedet! Minden cikket, publikációt vagy posztot írja alá, tüntesd fel a neved, hogy az értékes gondolataidat hozzád kapcsolják!

3. Építsd a kapcsolati hálódat!

A hálózatépítés az egyik legjobb módja annak, hogy ismertté válj a szakterületeden. Legyél aktív, kommentelj, véleményezz más blogokat, persze arra is figyelj, hogy a kommunikációd alakítja majd a rólad kialakult képet. A hozzászólásaid legyen pozitívak, ha kritikát fogalmazol meg akkor kulturált formában, építő jelleggel tedd.

Keress partnereket! Vedd fel a kapcsolatot a szakma képviselőivel, írjatok szakértői cikket egymás oldalára vagy szervezzetek közös workshopot. Ezek mind építik a personal brandedet.

4. Maradj önazonos!

Az önazonosság, illetve mellette a hitelesség és a következetésseg jelenti egy erős personal brand alapját. Tudd, hogy ki vagy, és ne akarj másnak látszani, mert egy életen át úgysem tudod megjátszani magad! Már az elején határozd meg, hogy melyek lesznek azok értékek, amelyeket képviselni szeretnél, és következetesen ragaszkodj hozzájuk.

5. Kérj visszajelzéseket!

A visszajelzések hasznosak, hiszen megmutatják, hogy mennyire van összhangban az, amit képviselni szeretnél azzal, amit mások gondolnak rólad. Ha a két oldal közel áll egymáshoz, akkor lesz igazán erős a personal branded.

Figyeld meg, hogy mutatnak be mások, kérd meg az ismerőseidet, hogy jellemezzenek téged és tanulj ezekből. Ha alapos vagy, akkor könnyedén meg tudod találni a personal branded gyenge pontjait és tudsz rajtuk dolgozni.

Ha pedig úgy érzed, hogy elakadtál, akkor fordulj hozzán bizalommal! Segítünk felismerni a benned rejlő értékeket, meghatározzuk, hogy miben rejlik a különlegességed, és miben vagy más, mint a versenytársaid!

Írj nekünk az igykommunikalj@gmail.com címre!

Pin It on Pinterest

Oszd meg ha tetszett?