Sokan kérdezik tőlünk, hogy honnan vegyenek állandóan ötleteket a tartalmak készítéséhez?

Tudják és érzik, hogy fontos a következetes kommunikáció a saját personal brand építésekor, de néha mégsem jön az ihlet.

Ma 7 olyan tippet hoztunk, ami segít neked akkor, ha fogalmad sincs, hogy miről írj az üzleti blogodban!

A minőségi tartalom mindig megtérül! Lehet, hogy azt érzed, hogy rövid távon nincs hatása, de hidd el, hogy hosszútávon igenis jó befeketetés. Persze ehhez nem mindegy, hogy milyen témát válsztasz.

1.Egy aktuális témához való kapcsolódás!

Nincs is nagyobb érték annál, mint amikor egy valódi szakértő megszólal egy aktuális témában. Gondolj csak bele a saját helyzetedbe. Biztosan te is jártál már úgy, hogy hallottál/olvastál valamit a neten, amiről nem tudtad eldönteni, hogy igaz vagy sem. Mit nem adtál volna ilyenkor azért, ha egy hiteles szakember helyre rakja a fejedben a dolgokat, igaz?

Te megteheted ugyanezt!

Biztos, hogy a te követőid is vágynak arra, hogy valaki végre érthetően elmagyarázzon nekik egy-egy újonnan felröppenő hírt. Tedd meg! Írj róla a blogodban, gyűjts érveket/ellenérveket, adj szakmai iránymutatást és tanácsot!

Ha ezt rendszeresen megteszed, akkor növeled az ismertségedet, illetve építed a szakértői státuszodat a követőid szemében.

2. Teszteld az olvasóidat!

Az üzleti blogot fel lehet használni piackutatási szempontból is. Írj egy témáról kétféle nézőpontból és figyeld meg az olvasók reakcióit. Ha van közösségi oldalad, illetve hírleveled, akkor ott is mutasd meg.

Ugyancsak megmutathatod nekik a termékeidet/szolgáltatásaidat is hasonlóképpen. Figyeld a reakciókat és szűrd le a megfelelő következtetéseket a jövőre nézve. Ha rendszeresen teszteled a célcsoportodat, akkor nagyon hamar megismerheted őket, tudni fogod, hogy mire kapják fel a fejüket, mi érdekli őket és hogyan tudod megragadni a figyelmüket. Ez pedig segít neked abban, hogy kiemelkedj a reklámzajból és olyan üzenetet fogalmazz meg, ami célbaér.

3. A véleményedet illusztráld is!

A mai információdömpingben nehéz megragadni az olvasók figyelmét. Egy feltűnő, kreatívan elkészített kép vagy infografika azonban kitűnhet az üzenőfalon. Készíts szakmai értékeléseidhez illusztrációkat, mutass be statisztikákat és eredményeket. Mindig vannak olyanok, akiket számokkal lehet meggyőzni.

4. Kép + videó + szöveg = legjobb kombináció!

Az oldaladon a szöveges tartalmak mellett legyenek képek és videók is. Figyelj, hogy az üzenet, a hangnem és az arculat összhangban legyen és a márkádat erősítse. Tegyél bele személyes szálat is, mert az embereket az emberek is érdeklik. Sőt, sokszor jobban érdekli őket maga az ember, mint a termék, amit kínál.

Nem ritka, hogy azért nem vásárolnak valakitől, mert nem szimpatikus. Persze itt nem arról van szó, hogy külsőre valaki tetszik-e a másiknak, hanem sokkal inkább arról, hogy az, ahogy megjelenik a képernyőn, ahogy beszél, ahogy fogalmaz, ahogy megnyilvánul találkozik-e azokkal az értékekkel, amik az olvasónak fontosak. Erre kell figyelni!

5. Írj sorozatot!

Ahelyett, hogy hosszú, vég nélküli bejegyzéseket írnál, inkább készíts több részből álló sorozatot. Adj neki olyan címet, hogy egyből kiderüljön, hogy az egy sorozat része. Linkeld be a korábbiakat, illetve ha kész a sorozat, akkor érdemes az adott cikk végére is belinkelni az egyes részeket.

Az emberek szeretik a folytatásos történeteket. Használd ki ezt a personal branded építese során. Ha a cím figyelemfelkeltő, a téma pedig érdekes számukra, akkor folyamatosan visszatérnek majd, hogy elolvassák az újabb részeket.

6. A “Rólunk” oldalnál ne állj meg!

A personal brand lényege, hogy az olvasók megismerjenek téged, az értékrendedet, a szakmai tudásodat és mindazt, amit képviselsz. Ha csak a Rólunk oldalra írj néhány sort, akkor abból nem sokat tudnak meg rólad.

Írj önmagadról is azért, hogy építsd a personal brandedet. Időközönként legyenek olyan bejegyzések, amik rólad szólnak: hogy dolgozol, milyen értékek fontosak a számodra és hol készülnek a termékeid.

Még jobb, ha személyes fotókat is teszel fel. Nem feltétlenül a családi nyaralás során készült fotókra gondolok, sokkal inkább olyanokra, amikor készíted a terméked, konzultálsz az ügyfeleiddel vagy megbeszélést folytatsz a partnereiddel. Persze a personal branded része lehet az is, ha a magánéleted egy szeletét megmutatod. Közelebb visz az emberekhez. Például, ha van olyan hobbid, amiről szívesen írsz, akkor ez egy jó lehetőség, hogy a személyesebb oldaladat is megismerjék.

7. Mutasd be az ügyfeleidet!

Kérj vevővéleményeket, illetve ha van rá lehetőséged, akkor készíts fotókat, videókat, vagy akár rövid videós üzeneteket is az ügyfeleiddel. A követők számára sokat jelent, illetve emeli a szakmai ismertségedet, ha látják, hogy milyen sok embernek segítettél már.

Mit ad neked egy erős personal brand?

Kiemel a tömegből, megkülönböztet a konkurenciától és megjegyezhetővé tesz.

Ehhez neked egyedi, a saját személyiségedet, szakmai tudásodat, erősségedet, küldetésedet tükröző megjelenésre és kommunikációra. Mivel te magad is egyedi vagy, ezért a konkurencia hiába próbál majd lemásolni, nem érnek el vele semmit.

Mi segítünk neked, hogy a vállalkozásodban megtaláld a saját hangod, a saját stílusod, és bátran kiállhass a terméked, szolgáltatásod mellett, büszkén vállalva az arcodat és a nevedet. Írj nekünk ide kattintva és legyen neked is erős personal branded!

Pin It on Pinterest

Oszd meg ha tetszett?