A personal brand építése néha soknak, átláthatatlannak tűnhet, ezért most hoztam 3 olyan elemet, 3 olyan fontos sarokkövet, amelyeket ha figyelembe veszel, akkor többé nem fogod magad elveszve érezni ebben a témában.

Egy erős personal brand nagyon sok pozitív hatással jár. Gondolj csak bele, hogy milyen érzés lenne számodra, ha a témádban mindenkinek te jutnál először az eszébe, mint szakértő!

Nos, biztos, hogy éreznél:

  • büszkeséget
  • elégedettséget
  • megbecsülést
  • elismertséget
  • különlegesség érzését

És még sorolhatnám. Ugye milyen jó lenne?

A jó érzéseken kívül egy erős personal brand segít neked:

  • kitűnni a versenyből
  • megkülönböztetni magad a versenytársaktól
  • szakértői státuszt építeni
  • vevői elkötelezettséget növelni
  • könnyebben értékesíteni és magasabb árú terméket/szolgáltatást eladni

Most, hogy megnéztük az előnyöket, nézzük, hogy mi az a 3 elem, aminek rendben kell lennie, amire fókuszálnod kell ahhoz, hogy erős personal branded legyen.

1. Pozícionálás

Végig kell gondolnod, hogy mitől leszel hiteles a potenciális ügyfeled szemében, miért fognak téged választani és miért nálad fogják elkölteni a pénzüket! Jó, ha azzal is tisztában vagy, hogy miben különbözöl a versenytársaktól. Ez mind-mind a jó pozícionáláson múlik.

Gondold végig, hogy az emberek mit látnak, akkor, amikor felkeresik az oldalad?

Egyértelmű az üzeneted? Már az első pár másodpercben kiderül, hogy ki vagy, kinek és miben segítesz?

Ha ezek nincsenek rendben, akkor ezzel kell kezdened az építkezést. Olyan ez, mint az első benyomás. Egyszeri és megismételhetetlen. Ha az érdeklődő számára nem derül ki azonnal, hogy te vagy az, aki a problémáját a legjobban/leghatékonyabban/legegyszerűbben meg tudja oldani, akkor továbbkattint.

Amíg ez a pont nincs rendben, addig ne menj tovább a következőkre!

Ha bizonytalan vagy, hogy megfelelő-e az oldalad, az olvasó megérti-e az üzenetedet, akkor teszteld az oldalad. Kérd meg az ismerőseidet, hogy keressék fel az oldalad és mondják el a véleményüket, tapasztalatukat, érzéseiket. Még jobb, ha távolabbi ismerősöket keresel meg, mert ők nem ismernek annyira személyesen, így nem zavarja meg őket az ismertség.

A visszajelzések alapján pedig döntsd el, hogy kell-e csiszolnod az első benyomásodon.

2. Marketing – azon tartalmak összessége, amelyek építik a personal brandedet

Marketing alatt most egy olyan tartalom felépítését értem, amelynek célja a személyes márkád bemutatása, a szakértelmed, a tudásod és a tapasztalatod prezentálása.

Ez az, amivel a legtöbben küzdenek, pedig a megfelelő tartalomkészítés az egyik leghatékonyabb eszköz a personal branded építésében.

A megfelelően pozícionált szöveg segít olyan új embereket elérni, akik a célcsoportodba tartoznak, és segít bizalmat is építeni a meglévő ügyfeleid szemében.

Meg kell mutatnod, hogy miben, kinek és hogyan tudsz segíteni. Ha nem mutatod meg, akkor senki nem fogja tudni, hogy hozzád kell fordulnia. Ezért válassz olyan csatornákat, ahol komfortosan mozogsz és kezdj el kommunikálni! Különben beleolvadsz az átlagos tömegbe.

3. A personal branded karbantartása

A personal brand építése nem olyan feladat, mint amit egyszer elvégzel és kész, letudtad. Mivel te is folyamatosan változol, ezért ezt is folyamatosan frissítened kell. Ne feledd a legfontosabb szempontot: mindig maradj önazonos!

A personal brandedet úgy tarthatod karban, hogy növeled azoknak a tartalmaknak a számát, amelyek a szakmai hírnevedet erősítik. Vagyis megpróbálod egyre több és több ember számára nyilvánvalóvá tenni, hogy a te területeden te vagy a legjobb szakember.

Ahogy nő az általad elkészített tartalmak száma, illetve érkeznek az elégedett ügyfelek visszajelzései, az emberek egyre jobban felnéznek rád, egyre jobban elismernek, mint szakértőt.

Ha úgy érzed, hogy elakadtál, nem tudod, hogy merre tovább a personal brandedet illetően, akkor írj nekünk az igykommunikalj@gmail.com címre! Segítünk!

Pin It on Pinterest

Oszd meg ha tetszett?