Mi emberek imádjuk a történeteket. Gondolj csak bele, hogy milyen jó érzés megosztani a családtagjaiddal vagy a barátaiddal, hogy mi történt veled aznap. Volt egy érdekes ember, akit láttál, vagy egy szokatlan szituációba keveredtél, teljesen mindegy. Ha hazaérsz, akkor tuti, hogy el szeretnéd mesélni. De egyáltalán nem mindegy, hogy hogyan meséled el!

A történetmesélés

Egy érdekes történetet elmesélhetsz úgy is, hogy csak simán elmondod, hogy az utcán odament hozzád valaki és valami képtelenséget kérdezett tőled. De elmesélheted úgy is, hogy leírod a helyet, ahol voltál, az embert, aki odajött hozzád, részletesen bemutatod, hogy mitől volt furcsa, megosztod az érzéseidet, a félelmeidet és minden részletet, amiről úgy gondolod, hogy érdekessé, vagy más szóval nagy durranássá teszi az adott szituációt.

Garantált, hogy az utóbbi verzió fog nagyobb sikert aratni.

Nincs ez másképp a márkaépítés, illetve az értékesítés területén sem. A száraz, puszta tényeken alapuló hirdetések sokkal rosszabban teljesítenek, mint azok, amelyek egy életérzést, egy történetet osztanak meg. Ha képes vagy az emberek érzéseire hatni, akkor már szinte nyert ügyed van.

Milyen legyen a te történeted?

1. Legyen hiteles!

Minden vállalkozásnak és minden vállalkozónak van egy története. Van egy olyan ok, vagy úgy is mondhatjuk, hogy van egy “miért”, amiért maga a vállalkozás megszületett. Lehet, hogy egy problémára szerettél volna megoldást találni, lehet, hogy valamilyen nemes ügy mellé szerettél volna állni, de az is lehet, hogy segítő szándék vezérelt.

Mindegy, hogy mi volt az indíttatás, a lényeg, hogy fogalmazd meg, alakítsd egy történetté. Ez ugyanis a te történeted, vagyis a terméked, a márkád története. Ezzel tudod megragadni az olvasók figyelmét, ezzel tudsz kiemelkedni a konkurenciáid közül.

A legfontosabb dolog, hogy a történeted legyen hiteles. Nem kell, hogy tökéletes legyen, csak legyen hiteles. Ne szégyelld, ha közben hibáztál, inkább fogalmazd bele azt, hogy mit tanultál belőle. A hitelesség ezt jelenti. Vállalni önmagunkat, a saját utunkat, a gondolatainkat, az értékrendünket. Ha ezt hitelesen közvetítjük mindig és mindenhol, akkor felfigyelnek ránk.

2. A történeted legyen személyes!

Ne akard görcsösen, hogy legyen egy tökéletes sztorid. A personal branded attól lesz erős, ha a történeted valóban a te személyes történeted – a maga tökéletlenségével, a maga hibáival.

Gondolj csak bele. Hány olyan cég van, akik valamilyen semleges történet mögé próbálnak bújni. Próbálják magukat tökéletesnek, hibátlannak feltüntetni. Már-már túl tökéletesek. Lehet, hogy az emberek elolvassák az ilyen történeteket, de biztos vagyok benne, hogy csak nagyon kevesen tudnak azonosulni vele. Azért, mert az emberek nagy része nem tökéletes. Tudják, hogy tökéletes ember nincs. Nem véletlenül szól a mondás így: tévedni emberi dolog.

Szóval a történeted legyen valóban személyes történet. Vállald fel önmagad, az utadat, a miértedet, a küldetésedet és a történeted erről szóljon. Ez megérinti az embereket, megragadja a figyelmüket, és az ilyen történetekkel tudnak igazán azonosulni. Azért, mert ők is hasonló dolgokon mennek keresztül, hasonló érzéseket élnek át. Hasonlók hozzád.

3. Legyenek eszközeid, amelyekkel elmeséled a történetedet!

A történetmesélés már az emberiséggel egy idős. Minden korban találhatunk jeleket, rajzokat, feljegyzéseket, amelyek mind egy-egy történetet próbálnak elmesélni.

Az évek múlásával az embereknek egyre több lehetőségük lett arra, hogy a saját sztorijukat látványosabban adják elő. Gondolj csak bele, hogy amikor megjelentek az első újságok, ahol különböző betűmérettel emelték ki azt, ami fontos, azt, amit üzenni akartak. Vagy később ott voltak már a grafikák, amik illusztrálták a történeteket, hogy még jobban felkeltsék a figyelmet. Nem is beszélve a mai modern eszközökről, a prezentációkról, a különböző vizuális elemekről és a többiről.

Használd ezeket az eszközöket te is! De figyelj oda, hogy ne legyenek túlsúlyban. Minden remek eszköz csupán egy üres látvány, ha nincs mögötte értékes tartalom. Az eszközöknek az legyen a célja, hogy a történeted elmesélése hatásosabb, látványosabb, szórakoztatóbb legyen, de ne nyomja el magát a sztorit és vele együtt téged.

4. Legyen értéke a történetednek!

Nagyon fontos dolog, hogy meg tudd fogalmazni a saját történetedet. De mint minden történetnek, a tiédnek is kell, hogy legyen mondanivalója. Kell, hogy adjon valamit az olvasónak. Ez a valami pedig az az érték, amit te képviselsz.

A kommunikációd során ügyelj arra, hogy minden, amit elmondasz, minden, amit megmutatsz azokat az értékeket közvetítse, amit te magad is szeretnél.

A történetedből derüljön ki, hogy milyen értékek mentén dolgozol, milyen eszmék fontosak a számodra, milyen értékeid vannak, amik segítenek abban, hogy támogasd az embereket, azaz milyen értékrendet képviselsz te magad. Ez lesz a personal branded alapja.

Pin It on Pinterest

Oszd meg ha tetszett?