Úgy érzed, hogy már mindent megírtál?

Azt gondolod, hogy már nincs több téma, amit körbejárhatnál?

És egyáltalán már nem is tudod, hogy mihez kezdj a blogoddal?

A szövegírás következetességet és tervezést igényel. Az elején azt gondolod, hogy ez neked nagy teher, nem fogod bírni. Pedig pont a következetesség és a tervezés lesz az, ami előre visz.

Mit tegyél, ha úgy érzed, hogy nem tudsz miről írni?

1.Mindig legyen ötletlistád! Mindig!

Ha tartalmat készítesz, akkor mindig kell, hogy legyen egy listád olyan témákról, amiket még nem írtál meg. Hogy fogsz ehhez hozzájátuni?

Úgy, hogy mindig nyitott szemmel jársz, figyelsz és jegyzetelsz!

Ha bevásárolni mész, ha fodrászhoz, ha autót mosatni, mindegy. Járj nyitott szemmel, legyen nálad egy kis füzet (vagy a telefonod hangfelvevő funkciója) és jegyezd fel, ha valami érdekeset látsz. Nem baj, ha akkor még nem tudod, hogy hova fogod felhasználni. Csak jegyezd fel, és ha nem jut eszedbe semmi, akkor csemegézz a listáról.

2. Legyen előtted mindig a naptár! Tervezz!

Minden évben van Valentin-nap, nőnap, húsvét, iskolakezdés és karácsony. Tervezz előre! Ezekre az időszakokra már jóval korábban felkészülhetsz, ötletelhetsz, hogy amikor eljön az idő, akkor csak fel kelljen csapnod a füzetedet és megírni egy szuper bejegyzést!

3. Figyeld a célcsoportod! Jegyzetelj!

Nem, nem ciki nézegetni a fórumokat vagy a gyakorikerdes.hu-t. Bár elsőre bugyuta kérdésekkel találkozhatsz, ha alaposan megnézed a témákat, akkor rájössz, hogy szövegírás területén rengeteg jó ötletet találhatsz. Tudod, hogy miért? Azért, mert ott úgy és olyan formában fogalmazza meg a célcsoportod a problémáját, ahogy még neked sem jut eszedbe.

4. Figyeld az aktualitásokat! És még mindig jegyzetelj!

Vannak olyan napok, amikor általánosságban írsz a témádról. Ez rendben is van. De az olvasók szeretik a friss, ropogós híreket is, ezért figyeld a szakterületed híreit. Ha történik valami váratlan vagy valamilyen nagy horderejű dolog, akkor mindenképpen számolj be róla.

5. Mindenki ugyanarról ír? Te legyél más! írj arról, amiről más nem mer!

Lehet, hogy az olvasók már unják, hogy a szakterületeden minden oldalon ugyanazok a tanácsok, hírek vagy események olvashatók. Te ne állj be a sorba! Merj más lenni és írj olyan dolgokról is, amikről a konkurenseid nem mernek vagy nem akarnak.

A personal brand is arról szól, hogy legyél más, tűnj ki a tömegből! Miért ne kezdhetnéd ezt a szövegeiddel, illetve a témaválasztásoddal! Válassz egyedi hangnemet, egyedi stílust és érints olyan témákat, ami esetleg másoknak kellemetlen, de az olvasókat érinti. Légy bevállalós!

6. Ne arról akarj írni, ami téged érdekel!

Lehet, hogy szembejön veled egy jó téma, de azt gondolod, hogy ezt te sem olvasnád el. De mi a helyzet a célcsoportoddal? Lehet, hogy őket érdekli!

A szövegírásnál soha ne magadból indulj ki, hanem a célcsoportod igényeiből. Ha észreveszed magadon, hogy időközönként szem elől veszíted a célod, akkor írj egy listát és tedd ki az asztalod mellé. Gyűjtsd össze a célcsoportod legnagyobb problémáit, igényeit és érdeklődési köreit és aszerint fogalmazd meg a témát.

7. Gyakorolj! Gyakorolj! És egy kicsit még gyakorolj!

Persze, most azt mondod, hogy hogyan gyakorolj, ha fogalmad sincs, hogy miről írj. De az írás tanulható! Ha kitartó vagy és folyamatosan írsz, akkor észre fogod venni magadon, hogy egyre több olyan témát találsz, amit meg akarsz majd osztani az olvasóiddal. Nem hiszed? Tegyél egy próbát és írj egy hónapon keresztül minden nap a blogodba egy cikket.

Ha még ezek ellenére sem tudod, hogy miről írhatnál, akkor valószínűleg annyira kimerültél, hogy pihenésre van szükséged. Ezt hívják alkotói válságnak. Ha kisebb mértékű a probléma, akkor a fenti tanácsok segítenek átvészelni. Ha nagyobb a baj, akkor kérj segítséget addig amíg feltöltődsz.

Mi itt az igykommunikalj.hu oldalon segítünk neked abban, hogy amíg te pihensz, feltöltődsz, az olvasóid ne maradjanak hasznos és érdekes tartalom nélkül.

Segítünk kialakítani a kommunikációdat úgy, hogy

  • az csak rád legyen jellemző,
  • megkeressük azokat a pontokat, ahol egyedi lehetsz,
  • kitűnhess a reklámzajból és magad mögé utasíthasd a konkurenciát!

Fordulj hozzánk bizalommal! Kattints ide és vedd fel velünk a kapcsolatot!

Pin It on Pinterest

Oszd meg ha tetszett?