Miért építs personal brandet?

Hogy miért érdemes hangsúlyt fektetni a personal brand építésre a következő listában összegyűjtöttem neked:

  • kiemel a versenytársak közül
  • megjegyezhető válsz a területeden belül
  • felismernek és hamarabb felfigyelnek rád
  • jobban megbíznak benned a vevők
  • nő a rólad kialakított szakértői képed
  • magad alakítod az árazásod
  • olyan ügyfelek találnak meg akikkel jó együtt dolgozni
  • olyan ügyfelekkel nem kell foglalkozni akik terhesek számodra
  • a bizalom miatt könnyebben vásárolnak inkább tőled mint mástól
  • a bizalom miatt nem az olcsóbbat választják

Mi az a personal brand egyáltalán?

Personal brand, énmárka, személyes márka, vagy személyes brand rokon fogalmak. Arról, hogy mit jelent itt olvashatsz bővebben: Personal brand, mit jelent pontosan? Ha röviden kellene megfogalmaznom, akkor a personal brand a szakmai tudásod, a személyes értéked, és a rád jellemző tulajdonságok egyedi stílusban történő, következetes kommunikálása.

A personal brand abban különbözik a brandtől egy vállalkozás kapcsán, hogy a personal brand egy személyhez köthető, aki képviseli. Kiáll az emberek elé, vállalja az arcát, megjelenését, és kapcsolatot épít az emberekkel. Megközelíthetőnek érzed, pedig lehet, hogy egy csapat dolgozik mellette.

Ezzel szemben a vállalkozói brandet választó cégek arctalanok maradnak, nem tudni ki van a termék, vagy szolgáltatás mögött. Ők is ugyanúgy sikeresek, sőt, sokszor nagyobbak, csak éppen személytelenebbek.

Amiért az Ígykommunikáljban a personal brandet választottuk elsődleges fókusznak az éppen az, hogy a személyesség, az egyediség az egyetlen ami ma már kiemelhet a több milliónyi online vállalkozás közül.

Hogyan építsd a personal branded 5 lépésben?

  1. Pontosan tudd miről szeretnél ismertté válni.
  2. Legyél tisztába az értékeiddel és másnak milyen értéket tudsz adni.
  3. Alakíts ki egy brand megjelenést.
  4. Állítsd össze a marketing stratégiád és legyél láthatóan jelen.
  5. Add magad, legyél eredeti.

Pontosan tudd miről szeretnél ismertté válni.

Az első lépés a personal brand építésben nem is olyan könnyű feladat. Magaddal kell tisztában lenned.

  • Tudnod kell mi az amiben jó vagy, mi az amiben tapasztalatod van, vagy mi az amiben könnyen fejlesztheted magad.
  • Tudnod kell mi az amit szívesen csinálsz, szenvedéllyel, akkor is ha nincs azonnal eredmény és akkor is ha nem fizetnek érte, vagy éppen akkor is ha már nem megélhetési kérdés, hanem értékesen akarsz élni.
  • És tudnod kell mi az amire igény van.

Ennek a háromnak a találkozásából alakíthatod ki azt a szűk rést, ami miatt olyan közönséget találsz meg akiket a legjobban tudsz szolgálni és akik összhangban vannak mindezekkel. Angolul niche market-nek hívják ezt. Ha ezt nem tudod körvonalazni akkor a marketingeddel a tömegbe lősz és nehezebb lesz megtalálnod az ügyfeleidet. Nem fogják tudni mivel fordulhatnak hozzád, amiben a legjobban tudod segíteni őket.

Jó példa erre az általános, körzeti orvos és a specialista hasonlat. Jobban megbízol egy specialista tudásában, hajlandó vagy neki többet fizetni és többet is vársz tőle.

Legyél tisztába az értékeiddel és másnak milyen értéket tudsz adni.

Ez a lépés az árazásban mutatkozik meg leginkább. Ha arra gondolsz, hogy mekkora értéket tudsz adni a munkáddal, amivel megkönnyíted, vagy megszépíted valakinek az életét, akkor másképp gondolsz az árra mint ha kizárólag a munkával töltött órákat számítod fel. Más is ez alapján számol, pedig nem összehasonlítható.

Ha gyorsabban eljuttatod az ügyfeleidet az egyik pontról a másikig, ha általad jobb eredményeket érnek el, hamarabb, könnyebben, egyszerűbben, ha szebbnek, magabiztosabbnak, egészségesebbnek érzik magukat akkor ezzel értéket adsz nekik. A te értéked az, hogy tudod hogyan juttasd el őket a vágyott eredményig.

Úgy tudsz tisztába kerülni mindezzel ha tudod kiknek akarsz segíteni, ők milyen problémákkal küzdenek és te hogyan tudsz megoldást nyújtani erre a problémára. Mi az amit kihagynak akkor ha nem veled dolgoznak és annak milyen jövőbeli következményei lehetnek rájuk nézve. Ezek azok az értékek, amiket hangsúlyozz.

Alakíts ki egy brand megjelenést.

Egy megjegyezhető vizuális megjelenés fontos része a personal brand építésnek. Valójában minden brand építésénél fontos. A brand megjelenésnek azért van jelentősége, mert mielőtt még bármilyen marketingről és stratégiáról szó eshet, a legelső cél az, hogy egyáltalán észrevegyenek. Első benyomás egyszer van. Egy jól megtervezett vizuális megjelenéssel azokat az ideális ügyfeleket találod meg akik az első pillanattól kezdve rád hangolódnak, és akikkel könnyebb lesz egyről a kettőre jutni.

A következetesen használt vizuális megjelenés profizmust tükröz, megbízhatóságot és minőséget, ami kihat arra, hogy mit várnak el tőled. Cserébe ezért, az ideális vásárlók előfeltételeznek egy magasabb árat, amit nem kérdőjeleznek meg. Hiszen éppen ezért választanak téged. Nekik gyorsabb, szebb, jobb, egyszerűbb, megbízhatóbb megoldásra van szükségük és ezt hajlandók megfizetni.

Állítsd össze a marketing stratégiád és legyél láthatóan jelen.

Senki nem fog tudni rólad akkor ha nem vagy látható és nem rakod ki amid van. Szépen szólva. Az online világ ezt hozta. Azok a cégek is amelyek eddig biztos ügyfélkörrel dolgoztak, több alkalmazottat foglalkoztattak nagyon megérezték az online jelenlét szükségességét. Az utóbbi időben a koronavírus járvány okozta nehézségek miatt, korábban pedig az emberek elsősorban az interneten való tájékozódása miatt. Nem elég már a jó bornak nem kell cégér és az újsághirdetés.

Dolgozd ki a marketing stratégiád és egy láthatósági tervet, amit utána követhetsz. Varga Daniella a Modern Marketing Blogban egy lépésről lépésre útmutatót írt erről. Ha tudod kihez szólsz, milyen problémára, hogyan tudsz megoldást nyújtani, találd ki hogyan éred el az embereket és hogyan tudod meggyőzni őket, hogy téged válasszanak. Számos módszer és eszköz van erre ma már. Válassz olyat ami megfelel a céljaidnak. Ha megvan, akkor cselekedj következetesen. A következetesség nehéz mindenkinek, de ha sikerül ragaszkodni a terveidhez, akkor lesz eredménye.

Legyél jelen a követőid előtt és adj hasznos tartalmat nekik, ami segíti őket és ami bizonyítja a hozzáértésed. Bizalmat építesz ezzel, ami eladásokban mutatkozik meg idővel. Ha megismernek és ráébrednek hogy érted a problémájukat, tudsz is nekik megoldást nyújtani, mert látják, hogy értesz hozzá, meg fognak keresni.

Add magad, legyél eredeti.

Mivel personal brandet építesz nem kerülheted el, hogy az arcoddal jelenj meg. Az emberek emberektől vásárolnak és lesz egy réteg, aki tőled akar vásárolni. Ne hasonlítgasd össze magad másokkal a saját területeden, mert lesznek olyanok akik régebb óta vannak jelen online a piacodon és esetleg több éves előnyük van, vagy akár egy csapattal dolgoznak együtt már a personal brand építés terén.

Kellemetlen érzés elsőre kitenni magad a világ elé, de ha az van a fejedben, hogy ez nem magamutogatás, hanem egy eszköz arra, hogy megtaláljanak azok akik az ideális vásárlók lesznek, akkor könnyebben megy. Ez is az üzleted fejlesztésének a része. Most nem a pult előtt állunk a saját kis boltunkba, ahova bárki betérhet az utcáról, hanem az online üzletünkben mosolygunk a vendégekre. Fogd fel így. Cserébe akinek szimpatikus vagy és akinek tudsz segíteni a vásárlód lesz.

Ha tetszett a cikk és maradtak benned kérdések keress meg minket. Jenei Gizella, Gizus a tartalomkészítésben tud neked segíteni. Ha nem tudod miről írj, vagy nincs rá időd keresd őt egy rövid beszélgetésre. Ha grafikát, logót, weboldalt szeretnél és ezzel kapcsolatban van kérdésed akkor Nagy Katát.

Pin It on Pinterest

Oszd meg ha tetszett?