Izgalmas dolog egy személyes brand fotózás. A végeredményre büszkén tekintesz majd. Végre lesznek rólad brandfotók, amiket nem szégyellsz később sem ha visszanézel, sőt… De mitől lesz egy fotózás brandfotózás és hogyan készülj fel rá, hogy az elkészült brand fotók valóban egységesen illeszkedjenek a brand megjelenésedbe.

Miért kellenek brand fotók egyáltalán?

Vegyünk egy olyan példát, amit mindenki ismer és amit példának szoktak felhozni. A Coca Cola. Azonnal eszedbe jut a piros, fehér logó, a felfrissülés érzése, amit a kóla ad, a napon izzadó, gyönyörű munkásfiú, vagy a házimunkát végző, gyönyörű lány akik a fekete, szénsavas italtól egy percre a mennyekben érzik magukat. Jó, a példa lehet nem a legszerencsésebb, mert a Coca Cola egy mega, óriás cég, és terméket árul. Ráadásul nem gond nekik reklámok útján rögzíteni a fejünkben, hogy egyből egy kólát kívánjunk meg ha fel szeretnénk frissülni, de neked is van rá lehetőséged, hogy valamiről emlékezzenek rád. És erre ez a példa elég szemléletes.

Az biztos, hogy mindenkiből egy van a világon. A personal branding lényege éppen az, hogy ezt az egyediséget kihangsúlyozza. Szolgáltatóként biztosan sokszor úgy érzed, hogy nehéz a konkurenciát megelőznöd, nehéz a neked megfelelő ügyfelekhez eljuttatnod az üzenetedet és ugyanolyan vagy mint a többiek, valahol. A brand fotózás éppen erre egy nagyon jó eszköz, aminek a segítségével kialakíthatod a saját brand sztoridat. Az egyik legerősebb eszköz, de nem az egyetlen, ez fontos.

Miért nem elég egy jó, minőségi szolgáltatás?

Legtöbben elbújunk a minőségi szolgáltatásunk, vagy termékünk mögé, pedig, ahogy azt talán több helyről is hallottad, az emberek emberektől szeretnek vásárolni. Mások bizalmát leginkább a személyünkkel lehet megnyerni. Ezért fontos, hogy magunkból többet mutassunk mint amit szeretnénk eladni. Ez különösen így van, ha szolgáltatunk. Ha az emberek csak termékeket és szolgáltatásokat tudnak összehasonlítani, akkor vagy az ár alapján döntenek, vagy a mennyiség alapján, vagy a csomagolás alapján. A csomagolás pedig már a brand része.

A személyes sztorink és értékeink vonzóvá tehetnek azok szemében, akiket valószínűleg mi is szimpatikusnak találnánk. A közösség érzése ideális partnerekké alakít egymás számára. Ez nagyon nagy előny.

Mivel vizuális világban élünk az internet miatt és az első benyomás sokat hangsúlyozottan itt még fontosabb, a brand fotók előnyeit kár lenne nem kihasználni. Ha eddig is gondolkoztál brand fotók készítésén akkor talán, még jobban megerősödött benned az elhatározás. Ha eddig nem gondoltál rá, remélem elkezdett motoszkálni benned.

Milyen szempontokat gondolj végig mielőtt személyes brand fotózásra szánod magad?

Válaszd ki a megfelelő csapatot

Egy jól megválasztott szakértői csapat megkönnyíti a dolgodat. Egyrészt, nem lehetünk mindenben szakértők mi magunk, másrészt, ha olyan szerencsés vagy, hogy mégis, vannak dolgok, amiket érdemes külső szemre és szakértelemre bízni. Kik azok akik kelleni fognak:

Grafikus és webdesigner

A brand fotózás a branddel kezdődik. Vizuális eleme a personal brandednek. Így mindenekelőtt az arculattervezéssel indul. Ha van egy logód, arculati színeid, az arculatodat és legfőképpen téged tükröző stílus, amit végigviszel a kommunikációdban alapul szolgál a fotózáshoz is.

A weboldaladon, mint az online jelenléted egyik meghatározó eleme, is megjelennek majd a fotóid. Éppen ezért, mielőtt elkészülnek a fotók, gondolnod kell arra is, hogy hogyan tudod őket a weboldaladon is felhasználni.

Stylist, sminkes

Hogy a legjobb formádat hozd a fotókon kellenek emberek, akik megszépítenek. Ez nem előírás, mert van aki nagyon ügyes és ezt házilag megoldja. Vannak olyanok is akik jól mutatnak minden fotón, de azért sokan vagyunk, akik jobban érezzük magunkat, ha elmegyünk egy stylisthoz, fodrászhoz, körmöshöz, sminkeshez a nagy esemény előtt.

Akármelyiket is választjuk tartsuk szem előtt a stílust és a színválasztást, ami összhangban van a personal brandünkkel, amit következetesen szeretnénk megjeleníteni. Mondjuk el a szakembereknek mire készülünk, milyen színekkel, stílussal dolgozzanak, hogy azt az eredményt érjük el közösen amit szeretnénk.

Fotós

Amikor fotóst választunk olyat válasszunk, aki embereket fotóz leginkább. Portréfotós, esküvői fotós, lifestyle fotós, vagy éppen brand fotós a legjobb. Lehet, hogy ez magától értetődik, de vannak termékfotósok, tájképfotósok, akik elképzelhető, hogy nem annyira tapasztaltak abban, hogyan hozzák ki a fotóból a legtöbbet, ha a brandünkről van szó.

A fotósok a fotózás után utómunkát végeznek a fotókkal, és ezután adják át nekünk. Kérd meg, hogy az arculatoddal összhangban tegyen rá szűrőt, vagy módosítsa a fotókat.

Gondold végig milyen brand fotókra lesz szükséged és mi kell hozzá

Fotók tájolása, elrendezése, kiegészítők

Jó ha többféle elrendezésben készül rólad fotó. Közeli portré, egész alakos, ülő, álló, vízszintes, vagy függőleges tájolású. Egyedül vagy a fotón, vagy valakivel, aki a brand fotózás szempontjából releváns. Pl. munka egy elégedett ügyféllel, kis csoporttal, stb.

Helyszín

Attól függ mit szeretnél kommunikálni a brand sztoriddal többféle helyszínen is kellhet fotót készíteni. Van akinek elég egy stúdiót bérelni, vagy a saját környezetében több beállítással dolgozni, de lehet, hogy szeretnél a szabadban is néhány jól sikerült fotót magadról. Találd ki, hol legyen a helyszín és mikor.

A háttér és a fotón megjelenő kiegészítők mindenképpen legyenek összhangban a personal brandeddel. Egy két bútor átrendezése és egy gyors ruhacsere is lehetőséget teremt újabb beállításokra. De ezt a fotósok tudják, csak velük is meg kell előre beszélni mi a célja a fotózásnak.

Hogy mutatsz legelőnyösebben a fotókon

A fotós ebben tud neked segíteni, ha ügyes, mert ez a munkája. A fotós abban is tud segíteni, hogy jól érezd magad a fotózáson és emiatt a fotók is jobban sikerülnek. A fotóst ilyen szempontból is érdemes választani. Ha természetesen viselkedsz az inkább téged tükröz, mintha túlságosan beállított minden mozdulat. Vannak trükkök, amik karcsúbbnak, fiatalabbnak, szebbnek láttatnak. Vagyis közelebb vannak a valósághoz 🙂 Ez egy külön tudomány, amiről számos videót és cikket találsz. Itt egy cikk. És itt egy másik.

Gyakorolj a tükör előtt egy kicsit.

Készíts listát

Akár fejben, akár papíron, de készíts listát mindarról amire szükséged van mielőtt a fotós lenyomja a gombot.

Pin It on Pinterest

Oszd meg ha tetszett?