Tudjuk, halljuk, hogy kell, szükség van rá. De mégis kinek van szüksége personal brandre? Nézzük!

A legegyszerűbben úgy tudnám megfogalmazni, hogy annak van szüksége personal brandre, aki önmagát teszi ki a piacra. Persze, ez így elég kétértelmű, de nézzük csak meg pontosan, hogy mit is jelent mindez!

Azok, akiknek olyan vállalkozásuk van, ami az ő személyük köré épül, elengedhetetlen, hogy odafigyeljenek a personal brandjükre. Ha ugyanis ők nem figyelnek oda rá, nem foglalkoznak vele, akkor is épül, csak nekik nem lesz rá hatásuk.

Emiatt annak a vállalkozónak, aki olyan ágazatban tevékenykedik, ahol fontos a személyes jelenlét, rendkívül fontos, hogy tisztába legyen a personal brand építésének jelentőségével. Ide sorolhatjuk az ügyvédeket, a pszichológusokat, a tanácsadókat éppúgy, mint a kozmetikusokat, fodrászokat és manikűrösöket.

Miért van szükségük a szolgáltatóknak és a szakértői vállalkozóknak personal brandre?

Ma az emberek elsősorban az interneten tájékozódnak. Ha bármi problémájuk akad, akkor először az internetes keresőkben próbálnak választ találni rá. Ott keresnek szakembert, céget, de ott tájékozódnak arról is, hogy melyik termék lenne a legmegfelelőbb a számukra.

Bármennyire megszokott is az online jelenlét, egy dolog nem változik az idők során, ez pedig a bizalom. A vásárló bízni szeretne abban, akitől vásárol, illetve akinek a szolgáltatását igénybe veszi. Még akkor is, ha mindezt online teszi.

Szolgáltatóként, illetve tanácsadóként csak úgy lehet valaki hiteles, ha az online kommunikációja során is a valódi arcát mutatja. Vagyis odafigyel arra, hogy olyan képet mutasson magáról, amivel az ügyfél a valóságban is találkozik majd.

A personal brand pedig pontosan ezt a folyamatot támogatja. Egy jól átgondolt, eredményesen felépített personal brand képes kiemelni a vállalkozót a mai hangos, zajos online környezetből, képes bizalmat építeni és megragadni az ügyfelek fejében.

Hogyan tudunk eredményes personal brandet építeni?

Nos, az egyik legnagyobb tévhit a personal branddel kapcsolatban, hogy a vállalkozónak magának kell kitalálnia, hogy milyen legyen.

Ezt nem ajánlom senkinek.

Egy personal brand az önazonosságtól és a hitelességtől lesz igazán erős. Éppen ezért a personal brand alapja az önismeret. Nem elegendő felsorolnunk az oldalunkon a meglévő iskoláinkat, képzettségeinket, sikereinek és tapasztalatainkat, hanem azt is meg kell tudnunk fogalmazni, hogy miben vagyunk mások, mint a versenytársaink. Ha mindezt egyértelműen és a célcsoport számára érthetően meg tudjuk fogalmazni, akkor nyert ügyünk van.

A personal brand nem önimázs, nem magamutogatás és öndícséret. Csak annak a szolgáltatónak és tanácsadónak lehet erős personal brandje, aki rendelkezik megfelelő szakértelemmel és olyan tulajdonságokkal, készségekkel, amelyek megkülönböztetik a többi piaci résztvevőtől egy meghatározott szakterületen, illetve ezt meg is tudja mutatni a leendő ügyfelei számára.

Egy erős personal brandhez a vállalkozónak tisztában kell lennie saját értékeivel, képességeivel és készségeivel, megfelelő szakmai tudással kell rendelkeznie, és mindezt saját, egyedi stílusában kell közvetítenie.

Kinek való tehát a personal brand építés?

Elsősorban szakértőknek, szakértői vállalkozóknak és tanácsadóknak. De rajtuk kívül nagyon hasznos lehet még cégtulajdonosoknak, vezetőként dolgozó alkalmazottaknak és közszereplőknek is.

Milyen előnnyel járhat egy erős personal brand?

  • nagyobb önbizalom, magabiztos fellépés
  • nagyobb ismertség a saját szakterületeden
  • versenytársakkal szembeni piaci előny
  • elfelejtheted az árversenyt
  • nagyobb bizalom az ügyfelek részéről
  • könnyebb ügyfélszerzés, hatékonyabb értékesítés
  • magasabb fokú vásárlói és ügyfélelégedettség

Ha már egy ideje gondolkodsz azon, hogy te vajon hogy állsz a personal brandeddel, de még nem jutottál dűlőre, akkor keress meg bennünket és segítünk! Írj nekünk az igykommunikalj@gmail.com címre!

Pin It on Pinterest

Oszd meg ha tetszett?