A márkaesszencia, ahogy az elnevezése is mutatja, a márkád esszenciája. De mit jelent ez pontosan és miért van szükséged arra, hogy ezt megfogalmazd? Erről írtam ma!

Mielőtt részletesen belevágnánk, fontosnak tartom, hogy tegyük tisztába az alapokat. Egy jó alap a márkaépítésben ugyanolyan fontos, mint a házak építésénél. Ha ez nincs rendben, akkor az egész labilis és sérülékeny lesz.

Először is válaszolj a következő kérdésre: Ki vagy te?

Ha nem tudod megválaszolni ezt a kérdést, akkor nem is érdemes tovább lépned a personal branded építésében. Állj meg, gondold végig és fogalmazd meg, hogy ki vagy, honnan indultál, min mentél keresztül és milyen céllal hoztad létre a vállalkozásodat.

Ha most azt gondolod, hogy erre nem tudsz válaszolni, illetve neked nincsen olyan indokod, amit ide leírhatnál, akkor még nem gondoltad végig a márkaépítésed szempontjából a témát.

Kezdd önmagaddal!

Ahhoz, hogy tudd, hogy ki vagy, először meg kell ismerned önmagad. Tisztában kell lenned a személyiségeddel, az erősségeiddel, a gyengeségeiddel és az alapvető értékekkel. Biztos, hogy neked is van valamilyen célod, amiért a vállalkozásodat létrehoztad. Lehet, hogy segíteni akartál a hozzád hasonló nehéz helyzetben lévőkön, lehet, hogy egy jó ügy mellett akartál kiállni, de az is lehet, hogy a saját élethelyzeted indokolta a vállalkozói igazolvány kiváltását.

Bármi is legyen a “miérted”, az az ok, amiért elkezdted, írdd le magadnak. Ez lesz a márkaesszenciád egyik alappillérje. Ez lesz az, amit soha nem szabad szem elől tévesztened. A legjobb, ha nagyban kiírod az iróasztalod mellé, hogy amikor elfáradsz vagy elbizonytalanodsz, akkor erőt adjon.

Figyelj, hogy ez a “miért” ne egy légből kapott dolog legyen. Soha ne másold le más miértjét, mert azt hosszú távon nem fogod tudni képviselni. A personal brandnél alapelv, hogy önazonosnak és hitelesnek kell lenned, mert csak így fognak megbízni, követni téged és vásárolni tőled.

Ha ez megvan, akkor jöhet a márkaesszenciád kialakítása.

A márkaesszencia tulajdonképpen nem más, mint a küldetésed, a célod és a saját történeted megfogalmazása.

Fogalmazd meg a küldetésedet!

A küldetésed tulajdonképpen az a “miért”, amiről már az előbb meséltem. Ha úgy érzed, hogy végképp nem jut eszedbe semmi önmagaddal kapcsolatban, akkor válaszolj az alábbi kérdésekre:

  • Milyen hatással van a vállalkozásod működése a világra, a környezetedre?
  • Hogyan tudod jobbá tenni a világot a vállalkozásoddal?
  • Kinek tudok segíteni?
  • Miben tudok segíteni?
  • Milyen olyan dolog van az életemben, ami hasznos lehet másoknak? – Például külföldön tanultál pár hónapig, akkor a tapasztalatod hatalmas segítség annak, aki most készül erre; esetleg lefogytál, akkor a küzdelmed és a sikered inpirálhat olyanokat, akik még csak gondolkodnak a fogyáson.

Remélem ez a néhány gondolat segít elindulni és te is megtalálod a saját miértedet. Ha megvan, akkor írd fel magadnak és nap mint nap kommunikáld a követőidnek.

Tűzz ki konkrét célokat!

A kitűzött céljaid támogatják az előzőekben megfogalmazott küldetésedet. A célok meghatározásánál nem kell más tenned, csak újra és újra elővenni azt az egy mondatot, ami a küldetésedet tartalmazza. Minden célod, minden tevékenységed támogassa ezt a küldetést.

Fontos, hogy minden területen, ahol megjelensz, hitelesen és következetesen kommunikáld a küldetésedet. Ehhez a legjobb módszer, ha leírod a saját sztoridat. Egy olyan sztorit, ami bemutatja a te utadat az indulástól a vállalkozás létrejöttéig. Nyugodtan mutasd be a gyengeségeidet, a küzdelmedet, a sikereidet és mindent, ami megerősített, ami többé tett az utad során.

Oszd meg a saját sztoridat!

Egy jó sztori azért fontos, mert sokszor el lehet mesélni. Az emberek szeretik a történeteket. A jó történeteket pedig egyenesen imádják. Ha hallanak egy izgalmas sztorit, akkor alig várják, hogy elmeséljék a családtagjaiknak, barátaiknak. Ugyanígy gondolj a márkád történetére is.

Legyen érdekes, legyen küzdelmes, legyen sikeres, de leginkább emberközeli. Olyan történet legyen, ami megragadja az olvasót, amit megjegyez és amit könnyen továbbad. Így anélkül terjed majd a márkád, hogy különleges erőfeszítéseket kellene tenned.

Ezek a personal branded alapjai. Először tedd rendbe ezeket a területeket és csak ezután kezdj bele a továbbiakba. Legyen egyértelmű a küldetésed, a célod és legyen meg az alapsztorid és utána jöhet az arculat, a honlap és minden olyan elem, ami segít a küldetésed és az üzeneted eljuttatásában.

Ha az alapok nincsenek rendbe rakva, akkor nem fogsz tudni megfelelő arculatot kialakítani, hiszen nem lesz egy konkrét üzeneted, nem fogsz tudni megfelelően kommunikálni, hiszen nem tudod megfogalmazni, hogy kinek és mit szeretnél mondani.

Kezdd az alábbi teszt kitöltésével és nézd meg, hogy most hol tartasz! Ha pedig szükséged van segítségre, akkor fodulj hozzánk bizalommal!





Personal branding quiz
  • Facebook
  • Pinterest
  • Gmail
  • LinkedIn
Personal branding quiz

Pin It on Pinterest

Oszd meg ha tetszett?