Azt hiszem nem túlzás azt mondani, hogy ma már alig használnak az emberek fizikai, nyomtatott névjegykártyát. Régen nagyon különleges érzés volt kézben tartani, hiszen névjegykártyája csak az igazán fontos embereknek volt.

Ma már alig-alig készülnek ilyen kártyák, és szerintem te sem szívesen őrizgetnél több tucat papírdarabot a táskádban, hogy majd ha szükséged lesz valakinek az elérhetőségére, akkor végignyálazd a tömböt.

Mi vette át a névjegykártya helyét?

Manapság az emberek hajlamosak azt mondani, hogy aki nincs fent az interneten az nem is létezik. Na jó, ez így egy kicsit túlzás, de a vállalkozói körökben azért megállja a helyét.

Éppen emiatt a névjegykártyák helyét ma már a különböző online felületek, mint például a saját honlap, illetve a közösségi média profilok vették át.

Ha őszinte vagy magadhoz, akkor egy-egy üzleti találkozó előtt te is leellenőrzöd a leendő partneredet az interneten.

Mit nézel meg először?

A Facebook profilját? A LinkedIn profilját? Esetleg az Instagram oldalát? De az is lehet, hogy rákeresel, hogy van-e Youtube csatornája.

És még sorolhatnám. A felületek jellege és száma az adott üzletágtól függ!

A névjegykártyád tehát az interneten található profilod, úgyhogy fordíts rá időt és töltsd ki rendesen. Olyan adatok legyenek benne, amik hasznosak a leendő ügyfeleknek.

Mit tartalmazzon a digitális névjegykártyád?

Talán már hallottál róla, hogy az első benyomásra összesen talán 7 másodperced van. Ennyi, 7 másodperc alatt eldönti a leendő ügyfeled, hogy szimpatikus vagy-e neki, tovább olvas-e, egyáltalán szentel-e neked több figyelmet.

1.Az információk legyenek hitelesek!

Ne állíts olyat magadról a profilodon, ami nem valós. Egy személyes találkozásnál könnyen belefuthatsz abba, hogy arról kérdeznek, amit a profilodon olvastak, neked pedig éppen nem jut eszedbe semmi.

Az információk, amiket megadsz magadról, legyenek összhangban az alapértékeiddel. Ha már korábban is dolgoztál a personal brandeden, akkor figyelj arra, hogy minden olyan információ, érték és üzenet ki legyen emelve, amit fontosnak tartasz, hogy tudjanak rólad. Mindez jelenlen meg a szövegeidben és a vizuális elemekben is. Használd a rád jellemző szófordulatokat, legyen ott a profilképen a logó, illetve tükrözze a színvilág a rád jellemző színvilágot.

2. Az információ legyen inkább minőségi, mint mennyiségi

Nem az a fontos, hogy egy kis regényt írj magadról. Lehet, hogy az emberek nagy része végig sem olvassa, így teljesen feleslegesen dolgozol rajta.

Írj inkább minőségi dolgokat. A szöveg legyen jól átlátható, tagolt, pontokba szedett azért, hogy könnyen áttekintsék. Emeld ki, amit szeretnél, hogy megjegyezzenek rólad. Ezt ne felejtsd el! A personal branded minden felületen építsd!

3. Pontosan töltsd ki az adatokat

Talán neked már nem is kell felhívni rá a figyelmedet, de sajnos még ma is nagyon sok, hiányosan kitöltött profil van a közösségi oldalakon. Ez egyrészt kiábrándító, másrészt igénytelenségre vall, harmadrészt pedig elveszíted vele az érdeklődőket.

Szánj rá egy kis időt, és ha nem is posztolsz gyakran, legalább a profilod legyen jól kitöltve. Adj meg minden olyan információt, ami fontos lehet azért, hogy az olvasók megértsék az üzenetedet.

Tüntesd fel pontosan, hogy mivel foglalkozol, hogy miben tudsz segíteni az ügyfeleidnek, illetve, hogy miben vagy más, mint a konkurenciád. Ezeknek mind ki kell derülni első látásra, mert akkor fognak csak megjegyezni.

A profilod lehetőséget ad arra, hogy a szakmai múltadat is feltüntesd. Gondold végig, hogy milyen tapasztalatok, iskolák, tanfolyamok és egyéb képzések lehetnek fontosak ahhoz, hogy meggyőzd az ügyfeleket, hogy téged válasszanak.

4. Legyen személyes szála is a profilodnak

Az emberek emberekhez szeretnek kapcsolódni, emberekre kíváncsiak. Ne akard magad úgy feltüntetni, mint egy gép, akinek semmi más érdeklődési köre nincs, csak a munkája. Persze, ha a munkád a hobbid, akkor ezt is kiírhatod.

Sokkal szimpatikusabbá tesz egy üzleti profilt, ha találnak benne néhány személyes gondolatot. Itt nem arra gondolok, hogy hány cicád van és hol nyaraltál legutóbb a családoddal, haverjaiddal, hanem valami egészen másra. Ha van hobbid, akkor írd le, hogy mi az és miért értékes a számodra, mit ad hozzá az életedhez és hogyan fér meg a munkád mellett. Az is lehet, hogy egy leendő ügyfeleddel közös az érdeklődési körötök. Képzeld el, hogy mennyivel megkönnyíti ez az első beszélgetéseket.

Egy jól kitöltött profil, egy profi online jelenlét sok-sok üzletet hozhat neked. Nagyon fontos, hogy tartsd szem előtt az önazonosságot és a hitelességet, figyelj oda azokra az értékekre, amelyek építik a personal brandedet és következetesen kommunikáld őket. Ha segítségre van szükséged, akkor kattints ide és írj nekünk!

Pin It on Pinterest

Oszd meg ha tetszett?