A márkaépítés csak a nagyoknak való? Aki extrovertált, annak nem is érdemes belefogni a personal brand építésébe?

Ma már jól tudjuk, hogy a personal branding mindenki számára elérhető, sőt, ha egy kicsit bátor is vagyok, akkor kijelentem, hogy kötelező. Mindenkinek, aki a saját szolgáltatását értékesíti, egyben önmagát is értékesíti. Az ügyfelek száma pedig annak a függvényében alakul, hogy milyen kép él rólunk az ügyfél fejében. Ha megbíznak bennünk, ha hiteles szakértőnek tartanak, akkor minket választanak. Ehhez pedig elengedhetetlen egy jól átgondolt, és felépített personal brand.

De mielőtt elkezdenénk dolgozni rajta, oszlassunk el néhány tévhitet!

Döntsük le a következő mítoszokat azért, hogy ne gátoljanak bennünket abban, hogy minél több ügyfélhez eljussunk.

Nézzük tehát az 5 legnagyobb tévhitet, ami a personal brandhez kapcsolódik!

1. A személyes márkát úgy kell kitalálni!

Ez az első, és talán a legnagyobb tévhit. A személyes márkát nem kell és nem is lehet kitalálni. Ugyanis a hatékony személyes márkaépítés a hitelességen alapszik.

Itt nem arról van szó, hogy elkezdünk kialakítani egyfajta imázst a külvilág felé. Nem akarjuk magunkat szép csomagolásba borítani és a legjobb oldalunkat mutani.

Ha így teszünk, akkor nem vagyunk hitelesek. És legyünk őszinték, nem is lehet egy életen át játszani egy kitalált szerepet. Nem lehet állandóan attól rettegni, hogy mikor bukunk le, mikor leplez le valaki bennünket.

Ahhoz, hogy valódi kapcsolatot építsünk az ügyfeleinkkel, hogy megbízzanak bennünk, az kell, hogy hitelesek legyünk. Hitelesek és következetesek. Vagyis hogy önmagunkat adjuk.

2. A personal branding csak az extrovertáltaknak való!

Ha úgy érezzük, hogy félünk kilépni az emberek elé, rosszul érezzük magunkat a tömegben és inkább magányra vágyunk, akkor sem kell lemondani a personal brandingről.

A personal brand lényege ugyanis az önismeret. Ha ismerjük önmagunkat, tudjuk a képességeinket és az értékeinket, akkor már mindenünk megvan egy erős personal brand kialakításához. Sőt, sokkal nagyobb előnyben vagyunk azokkal szemben, akik csak szimplán extrovertáltak. A márka erősségét ugyanis soha nem azon emberek számában mérik, akikkel nap mint nap találkozunk, hanem az általunk kiépített kapcsolatok mélységében, valamint az általunk közvetített üzenet egyértelműségében.

3. Egy vállalat esetében nincs értelme personal brandet építeni!

Talán első olvasatra azt gondoljuk, hogy ez a tévhit bizony nem megdönthető, hiszen a personal brand az egyes emberekhez kötődik, így egy vállalat esetében nem értelmezhető.

De gondoljuk csak végig!

Ha egy vállalatnál minden alkalmazott pontosan tisztában van az erősségeivel és az egyedi értékígéretével, akkor ezzel a tudással a vállalati márka által közvetített ígéretek beváltásához hozzájárulhat. Ugyanis, ha a vállalat bevonja az alkalmazottait a vállalati márkába, azaz pontosan átadja nekik azokat az értékeket, illetve célkitűzéseket, amelyek a vállalat számára fontosak, akkor az alkalmazottak elkötelezetté válnak, saját énmárkájukkal arra törekednek majd, hogy a vállalat által képviselt üzenetet erősítsék, így a vállalat márka értéke is folyamatosan nő.

Valahogy így születnek a márkanagykövetek.

4. Külön kell választani az online és az offline personal brandinget!

Ahogy korábban is említettem, a personal brand alapja a hitelesség és a következetesség. Emiatt rendkívül fontos, hogy bárhol jelenünk meg, legyen az online vagy offline, mindig viselkedjünk önazonosan. Ne váltogassuk a viselkedésünket annak megfelelően, hogy éppen melyik csatornán kommunikálunk.

Sőt, az egyes online és offline csatornák nemhogy gyengítik, hanem éppen ellenkezőleg, erősítik egymást.

Gondoljunk csak bele!

Ha résztveszünk egy offline szakmai rendezvényen, akkor elkérhetjük a felvételt és megoszthatjuk az online felületeinken. Ugyanúgy felhívhatjuk az offline rendezvényen résztvevők figyelmét az online csatornáinkra azért, hogy ezzel is erősítsük personal brandünket.

Mindig egy nagy egészként tekintsünk personal brandünkre. Bárhol megjelenünk, bárhol megszólalunk, mindig viselkedjünk önazonosan, így folyamatosan építhetjük personal brandünket.

5. A personal brand építése kimerítő!

Sok tévhitet hallottam már a personal branddel kapcsolatban, de azt hiszem ezen döbbentem meg leginkább. Egy kedves ismerősöm mondta, hogy ő azért nem épít saját personal brandet, mert akkor az egész életét ennek kell alárendelnie, állandóan figyelnie kell arra, hogy minden eszerint csináljon, és szinte átveszi az uralmat az élete felett.

Miről volt szó korábban?

Arról, hogy a personal brand egyik alappillére az önazonosság. Pontosan azért nem szabad úgymond kitalálnod vagy megalkotnod a saját personal brandedet, mert egy kitalált szerepet valóban nagyon nehéz a nap minden percében eljátszani.

Ehelyett törekedjünk arra, hogy megismerjük önmagunkat, tudjuk, hogy mik az erősségeink, és ezekre fókuszáljunk. Gondoljuk végig azokat az értékeket, amik fontosak számunkra, amiket szeretnénk, hogy az ügyfeleink is lássanak, és kommunikáljuk mindezt önazonosan, hitelesen és következetesen. Így nem lesz a personal brand építés kimerítő!

Ha sikeresen ledöntöttük ezeket a tévhiteket, akkor lássunk munkához!

Írj nekünk az igykommunikalj[@]gmail.com címre, és segítünk, hogy neked is olyan personal branded legyen, aminek köszönhetően te válogathatsz az ügyfelek között!

  • Facebook
  • Pinterest
  • Gmail
  • LinkedIn

Pin It on Pinterest

Oszd meg ha tetszett?