Ma már nem kell a vállalkozókat győzködni arról, hogy az internetes jelenlét, vagyis egy honlap alap dolog, ha sikeresek akarnak lenni. Sőt, vannak olyan vállalkozók, akik számára ez jelenti az első lépést.

Mégis kevés azoknak a száma, akik igazán ki tudják használni a honlapjuk kínálta lehetőségeket. Egy honlap ugyanis nem csak arra szolgál, hogy leírd, hogy mikor alakult a céged és kik voltak az alapítók.

A vevőket mindez nem igazán érdekli. Őket egészen más foglalkoztatja. Nekik az a fontos, hogy mit kapnak, ha a te oldaladra tévednek? Tudsz-e nekik segíteni megoldani a problémájukat? Megérted-e őket?

Számukra tehát azért fontos egy honlap, hogy megtudják, te vagy-e az az ember, akire szükségük van. Információra van szükségük, ami alapján dönteni tudnak.

És itt jön a képbe a blog, vagyis az üzleti blog. Ezt kell neked, mint vállalkozónak írni ahhoz, hogy több érdeklődőd, több vásárlód legyen. Mutatom is, hogy milyen előnyökkel jár, ha belevágsz!

Az üzleti blog előnyei

1. Több látogatód lesz a keresőből!

Gondolkodj a leendő vásárlód fejével. Mit csinál, ha problémája van? Leül a gép elé és elkezdi beírni a keresőbe azt, ami eszébe jut.

Mire van szüksége?

Információra. Hiteles forrásokra azért, hogy a legjobb döntést, a legjobb megoldást megtalálja.

Egy üzleti blog pedig pont ezt tudja megadni neki. Ha rendszeresen teszel közzé cikkeket a blogodon olyan témákban, amikre a leendő vásárlód rákeres, akkor könnyedén egymásra találhattok. Ha pedig szimpatikus neki az, amit olvas, akkor elkezd megbízni benned.

2. Nálad fog vásárolni, mert bízik benned!

Vigyük tovább az előző gondolatmenetet. A leendő vásárlód tehát a problémakeresése közben rátalál a keresőben egyik cikkedre, ami felkeltette az érdeklődését. Rákattint, elolvassa, hasznosnak találja, megjegyzi.

Újra és újra visszamegy, esetleg elolvas más cikkeket is, mert érzi, hogy itt megértik őt, átérzik a helyzetét, tudják, hogy mire van szüksége.

Vagyis elkezd megbízni benned, kötődni hozzád. Ez az érzés pedig ott lesz benne akkor is, ha eljut arra a szintre, hogy vásárolni szeretne.

Hol szeretnek az emberek vásárolni? Természetesen ott, ahol jól érzik magukat, ahol odafigyelnek rájuk. Kitől szeretnek vásárolni? Akiben megbíznak, jelen esetben benned.

Ezért fontos egy üzleti blog a száraz honlapszövegek helyett.

3. Több látogató = nagyobb ismertség!

Ha rendszeresen írod az üzleti blogodat, akkor a látogatóid száma is egyre több lesz. Ennek oka, hogy egyre több témában fognak rád találni és egy idő után a saját területeden már megkerülhetetlen leszel.

Ebből következik, hogy egyre többen fognak rátalálni az oldaladra, vagyis egyre többen ismernek meg, így pedig folyamatosan nő a márkád ismertsége.

Tudom, hogy manapság a közösségi média nagyobb népszerűségnek örvend, mint egy blog, hiszen ott csak pár soros bejegyzéseket kell készíteni és a reakciók is azonnal érezhetők.

A közösségi média posztokat azonban a Google nem indexeli. Azok egy idő után már nem visszakereshetők, elvesznek az üzenőfalon. A blogcikkek viszont hosszú távon dolgoznak neked. Egyszer megírod és akár még évek múltán is új érdeklődőket terelnek az oldaladra.

Nem azt mondom, hogy ne használd a közösségi médiát. Inkább azt javaslom, hogy minden egyéb felületről tereld a saját honlapodra, az üzleti blogodra az embereket, hogy azt ismerjék meg, illetve azt mentsék el magukban.

Personal brand építése üzleti bloggal

Egy üzleti blog nem csupán látogatókat tud hozni neked. Nagyszerű eszköz arra, hogy erős personal brandet építs magadnak.

Az üzleti blog lehetőséget arra, hogy megmutasd az érdeklődőknek, hogy hogyan segítesz nekik, hogyan teszed szebbé, jobbá az életüket, hogyan könnyíted meg a dolgukat, hogyan veszel le terhet a vállukról, akkor az olvasók elégedettek lesznek és örömmel vásárolnak tőled.

Ha kialakul a bizalom, akkor többé már nem az árakat fogják összehasonlítani, hanem tisztában lesznek az értékeiddel, és tudni fogják, hogy amit te adsz nekik, azt máshol nem kaphatják meg.

Mire van szükség ahhoz, hogy kialakíthasd a personal brandedet?

1.Tudd, hogy mik a saját értékeid!

Először is tisztában kell lenned a saját értékeiddel. Tudnod kell, hogy ki vagy, mit kínálsz, miben vagy más mint a konkurencia. Ha ezt végiggondoltad, akkor nincs más dolgod, mint ezeket az értékeket következetesen kommunikálni.

2. Alakítsd ki a saját arculatodat!

A következő lépés a vizuális megjelenésed kialakítása. Az arculat olyan, mint egy első benyomás. Tudjuk, hogy a való életben is mekkora jelentése van ennek. Az interneten egy kicsit nehezebb dolgod van, hiszen néha csak a másodperc töredékének megfelelő időd van arra, hogy megragadd a leendő vásárlód figyelmét.

Egy jól kitalált arculat ebben segít neked. Kiemel a tömegből, megkülönböztet a konkurenciától, kihangsúlyozza az értékeidet és megjegyezhetővé tesz. Ha nem tudod, hogy fogj hozzá, akkor keresd itt az oldalon Katát (kattints ide). Kata nagy szakértelemmel és több éves tapasztalattal tudja, hogy mire van szükséged ahhoz, hogy kitűnj a reklámzajból és megjegyezzenek.

3. Találd meg a saját hangod!

Egy üzleti blog nem arról szól, hogy összeollózol néhány hasznos információt különböző szakértőktől. Egy üzleti blog attól lesz értékes, hogy a te szakmai tapasztalatodra, tudásodra és értékrendedre épül. Találd meg a saját hangod és követekezetesen kommunikáld.

Nagyon jó módszer lehet, ha kitalálsz valamilyen rád jellemző szófordulatot, beköszönést vagy elköszönést, amit minden alkalommal használsz. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy megjegyezzenek! Ha fogalmad sincs, hogy vágj bele, akkor Gizus szívesen segít neked. Évek óta foglalkozik szövegírással és tartalommarketinggel, így pontosan tudja, hogy mire van szükséged! Ide kattintva írhatsz neki!

4. Légy önazonos és következetes!

Ne játszd meg a magad, ne akarj másnak mutatkozni, mint aki vagy. Hosszú távon nagyon nehéz lesz, illetve sokkal nagyobb probléma, hogy könnyen hiteltelenné válhatsz.

Légy önazonos, kommunikálj úgy az üzleti blogodban, ahogy azt a való életben is tennéd. Soha nem tudhatod, hogy mikor lesz egy internetes érdeklődőből egy személyes ügyfél, és akkor nagyon furcsán nézne rád, ha másképp viselkednél, mint amit az oldalon megszokott.

Éppen ezért ne tegyél fel magadról mesterkélt fotókat, mert lehet, hogy személyesen meg sem ismernek. Ne írj fennkölt megfogalmazásban, ha a valóságban nyersen fogalmazol.

Vállald fel önmagad és akkor hiteles leszel online és offline is egyaránt.

Pin It on Pinterest

Oszd meg ha tetszett?